ÇİN’İN ZORLU SİNCAN-TİBET OTOYOLUNA ÇIKAN
İLK YABANCI PLAKALI ARAÇLAR
RANGE ROVER HYBRID PROTOTİPLERİ OLDU

ÇİN’İN ZORLU SİNCAN-TİBET OTOYOLUNA ÇIKAN<br> İLK YABANCI PLAKALI ARAÇLAR <br>RANGE ROVER HYBRID PROTOTİPLERİ OLDU

Çin’in kuzeybatısında daha önce hiçbir yabancı plakalı aracın geçmediği zorlu ve dağlık bir rotada yer alan Sincan-Tibet otoyolu, “İpek Yolu 2013” adı verilen keşif seferi kapsamında beş gün ve beş gece boyunca süren ve 3.500 ila 5.400 metre yüksekliklere ulaşan maceralı bir yolculukla başarıyla geçildi.


Keşif kafilesi, Solihull’dan Bombay’a uzanan yolculuğun bu en çetin ayağında, uluslararası sınırların yanı başında bulunan ve tıp profesyonelleri ile dağcılar tarafından “yüksek”, “oldukça yüksek” ve “aşırı derecede yüksek” olarak kategorize edilen askeri kontrol altındaki bölgelerden geçerek daha önce çok az batılının ayak bastığı topraklara ulaştı.


“İpek Yolu 2013” kafilesi, Çin’e ulaşmadan önce geçirdikleri sekiz gecenin sonuncusunda, muhteşem manzaralara sahip Kırgızistan’da bulunan ve İpek Yolu üzerinde seyahat eden tüccarları barındırmak üzere 15. yüzyılda inşa edilen tuğladan yapılmış bir kervansaray olan Taş Rabat’ın yanı başında kamp yaptı. Kafile ertesi gün, Roma döneminde İpek Yolunun kuzey ve güney kollarının ayrıldığı Çin'in en batısındaki ve en uzak şehirlerinden biri olan Kaşgar’a ulaştı.


Burası aynı zamanda üç Range Rover Hybrid prototipinin aşması gereken zorlu dağların bulunduğu bir bölgeydi. Takip eden beş gün içerisinde, Kaşgar’dan başlayarak Çin-Nepal sınırında yer alan Zhangmu kasabasına doğru güneydoğu istikametinde ilerleyen yol boyunca rakımı 3.500 ile 5.400 metre arasında değişen zorlu bir tırmanış gerçekleştirildi.


Deniz seviyesinde %21 olan havadaki oksijen oranı, 5.000 metreye çıkıldığında %10 seviyesine geriledi. Rakımın etkileri tüm kafile tarafından hissedilirken kimi zamanlarda kısa süreli oksijen takviyeleri gerekli oldu.


Nefes almanın zorlaştığı havadan etkilenmeyen taraf ise Range Rover Hybrid araçların performansı oldu. Elektrikli ve dizel motorları bir arada sunan tork açısından güçlü hybrid sistemin gaz pedalı tepkisi, özellikle dik yokuşlarda normalin yalnızca çok az altında performans gösterdi ve Range Rover araçları ağır yükleriyle birlikte yollarına oldukça başarılı bir şekilde devam etti.


Otomobil üreticilerinin araçlarını böylesine uç rakımlarda test etme fırsatını nadiren bulabildiği bir ortamda, Land Rover mühendisleri aracın performansı hakkında kaydedilen verileri yakından takip etme şansını elde etti. Bu oldukça zorlu yolculuk, aynı zamanda modelin üretim sürecine alınmasından önce Range Rover Hybrid prototipleri üzerinde gerçekleştirilen son doğrulama testi oldu.


Keşif seferinin Çin ayağında geçirilen son gecesinde kafile, Hindistan’da sona eren bu destansı yolculuğun bir sonraki etabına başlamadan önce Çin ve Nepal’i birbirine bağlayan Dostluk Köprüsünün yaklaşık bir km uzağında konakladı.