2021 DAKAR RALLİSİ VE DEFENDER

2021 DAKAR RALLİSİ VE DEFENDER

Land Rover, 2021’de Dakar’a Dönerken Yeni Defender Önemli Bir Rol Oynamaya Hazırlanıyor

Dakar Rallisi 2021 için tasarlanan, Land Rover’ın en yetenekli ve dayanıklı 4x4'ü iki Defender 110 destek aracı ile her türlü arazinin üstesinden geliyor. Dünyanın en zorlu spor etkinliklerinden biri olan rallide seri üretim modelleri, 7.646 kilometrelik yarış boyunca Prodrive ile donatılmış iddialı yeni Dakar Rallisi ekibi Bahrain Raid Xtreme’i (BRX) destekleyecek.


Yeni Defender 110 4x4 ikilisinin, hayati önem taşıyan malzemeleri, ekibi ve ekip ve sürücüler için ekipmanı taşıyacakları bu etkinlikte çöl kumulları, çamur, deve otu ve kayaları aşarak zorlu koşulların üstesinden gelmeleri gerekecek. BRX’in sürücüleri arasında dokuz kez Dünya Ralli Şampiyonu olan Fransız Sébastien Loeb ve iki kez Dakar Rallisini kazanan İspanyol Nani Roma yer alıyor. Showroom standardında modeller, çöl sürüşünün 12 zorlu aşamasında P400 modellerinde kamp yapacak, yemek yiyecek ve uyuyacak ekip üyelerine de temel destek sağlayacak.


Indus Silver modelleri, Hafif Hibrit Elektrikli Araç teknolojisine sahip, Land Rover’ın 400 BG sıralı altı Ingenium benzinli motorla ve Explorer Paketi ile donatılmıştır. Explorer Paketi, Expedition Tavan Rafı, Yükseltilmiş Hava Girişi, Tekerlek Davlumbazı Koruması ve Yan Gövdeye Monte Edilen Taşıyıcıyı içerir. Ek olarak, Çıkarılabilir Tavan Merdiveni, BRX'in gerekli tüm kiti taşımasına yardımcı olacak bir tavan kutusuna kolay erişim sağlar.

“1979'daki açılış etkinliğini kazanan Land Rover, benzersiz bir Dakar geçmişine sahip ve ralli, her türlü arazide dayanıklılık testi olmaya devam ediyor. Defender araçlar yarışmayacak olsa da binlerce kilometrelik zorlu çöl arazisinde yol alırken ekibi destekleme gibi hayati bir role sahip olacaklar. Bu araçların modifiye edilmemiş olması, tarihimizdeki en zorlu mühendislik test ve geliştirme programından geçmiş olan efsanevi 4x4'ümüzün kendine özgü yeteneğinin ve dayanıklılığının kanıtıdır.”


FINBAR MCFALL
JAGUAR LAND ROVER MÜŞTERİ DENEYİMİ DİREKTÖRÜ

Land Rover Defender



Ekip üyeleri, destek aracı Defender’ın keşif yolculuğu becerilerinin sınırlarını zorlayacak. Maksimum 900 kg'a kadar yük ve 168 kg maksimum dinamik tavan yükü kapasitesine sahip araçların her birinde ekipman ve malzeme yüklü olacak. Dünyanın ilk Konfigüre Edilebilir Terrain Response özelliğine sahip gelişmiş Terrain Response 2 teknolojisi ise sürücülerin sürüş tercihlerine ve zorlu koşullara uygun şekilde araçta ince ayar yapmalarına olanak sağlayacak.


BRX takımının arkasında dünyanın önde gelen motor sporları uzmanlarından oluşan Prodrive var. Takım Müdürü Paul Howorth şunları söylüyor:



“Destek araçlarımızın gerekli tüm kitleri taşıyabileceğini ekibin bilmesi ve aracın koşullar ne olursa olsun bir sonraki servis noktasına ulaşacağına güvenebilmesi gerekiyor. Yeni Defender, tüm arazi koşullarında performans, sağlam kullanışlılık ve konforun benzersiz bir kombinasyonunu sunar. Bu kombinasyon, öngörülemeyen Dakar koşulları için ve direksiyon başında geçen uzun günlerin ardından hayati önem taşır.”


2019 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen dünya prömiyerinin ardından Land Rover, dünya çapında büyük övgü toplayan New Defender için benzeri görülmemiş bir taleple karşılaştı. Bu 4x4 model, dünyaya tanıtıldığından bu yana 28 uluslararası ödül kazandı.


Land Rover, hafif hibrit teknolojisine sahip, güçlü ve verimli sıralı altı silindirli Ingenium dizel motor yelpazesini ve gelişmiş P400e plug-in hybrid güç aktarım elemanını da tanıttı. Bu motor, 43 km'ye kadar tamamen elektrikli menzil ve 74 g/km gibi düşük CO2 emisyonu sunar.


BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

ZİRVEDE PERFORMANS

ZİRVEDE PERFORMANS

İki ezber bozan İngiliz maceracı, Yeni Defender ile karlı Pireneler'de Antarktika keşif gezisine hazırlanıyor.
BİR DEFENDER TUTKUNUNUN HİKAYESİ

BİR DEFENDER TUTKUNUNUN HİKAYESİ

Serkan yalnız, fotoğrafçı-yönetmen ve profesyonel dağ bisikleti sporcusu. Ama en büyük tutkularından biri defender. 1998 model defender’ının yapım hikâyesi de bu tutkunun kodlarını açıklıyor.
BOĞAZİÇİ'NDE BİR DEFENDER

BOĞAZİÇİ'NDE BİR DEFENDER

Yeni Defender’ı bir de şehir dinamizmi içinde kullanmak gerekiyordu. Sonuç olarak Defender sadece arazi şartlarında kullanmak için üretilmiş bir araç değildi.