SUDAN GEÇME PROGRAMI

Yeni Defender, yenilikçi sudan geçme modunu sunar. Land Rover’ın Terrain Response sisteminde çalışan mod tek bir düğmeye dokunulduğunda aracı sudan geçecek şekilde ayarlar.
SUDAN GEÇME  PROGRAMI

1990'ların ortalarında, ikinci nesil Range Rover (P38) aracın ön panelinde, üzerinde sudan geçme resmi bulunan bir düğme vardı.


Bu düğme, sudan geçişi kolaylaştırmak için aracın havalı süspansiyonunu kullanarak sürüş yüksekliğini değiştiriyordu. Ancak 25 yıl sonra, yeni Defender'daki sudan geçme modu çok daha fazlasını yapıyor.


Derin sudan geçmek üzereyseniz, Land Rover’ın gelişmiş yeni Sudan Geçme Programı, sudan güvenli ve kendinizden emin bir şekilde geçmeniz için aracınızı otomatik olarak ayarlar. Defender'ın sınıfında lider sudan geçiş kapasitesi sunmak üzere programın her bir bileşenini nasıl kullandığına bakalım.


defender

Dokunmatik Ekran

Sudan Geçiş Programı, merkezi Pivi Pro haber/eğlence sistemi dokunmatik ekranı kullanılarak seçilir.* Etkinleştirildikten sonra, dereleri ve daha derin, daha belirsiz kanalları geçerken aracı çevreleyen suyun derinliğini görselleştirmenize olanak sağlayan Derinlik Algılama özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bu özellik, Defender'ın derin sudan geçme kapasitesinden tam olarak yararlanırken size daha fazla güven vermek için tasarlandı.


Sürüş Yüksekliği

Sürüş Yüksekliği

Havalı Süspansiyonlu araçlar için, bir dere veya ırmağa yaklaşırken, Terrain Response'ta Sudan Geçme Programını seçtiğinizde araç 75 mm yükseltilerek sizi Defender’ın standart arazi sürüş yüksekliğine çıkarır. Araç, sudan geçerken suyun beklenenden daha derin olduğunu ve aracın maksimum sudan geçme derinliği olan 900 mm'ye ulaştığını algılarsa, sistem otomatik olarak "uzatılmış" sürüş yüksekliğine geçerek yüksekliği 40 mm daha artırır. Sudan Geçme Programını seçtiğinizde otomatik olarak etkinleştirilen 'Mud and Ruts' programı, aracın nehir yatağında dört tekerlek için kaymayı algılamasını sağlar. Sistem ileriye doğru çok az ilerleme olduğunu algılarsa, ya zemine battığınızı, ki bu aracın alt tarafının su altındaki kayalar veya balçıkla temas halinde olduğu anlamına gelir, ya da tekerlekler ile yüzey arasında yeterince temasın olmadığını anlayabilir. Her iki durumda da, Defender’ın sürüş yüksekliği otomatik olarak artırılır.


Sudan geçmeden önce her zaman rotayı ve çıkışı kontrol edin. *Araç içi özellikler, sürücüler tarafından yalnızca güvenli olduğunda kullanılmalıdır. Sürücüler, her zaman araç üzerinde tam kontrol sağladıklarından emin olmalıdır.



Gaz pedalı tepkisi ve hareketli aksam

Sudan Geçme Programında, sistem önceden daha yüksek bir vites seçer ve bu da daha az agresif bir gaz pedalı tepkisi sağlayarak motor devrini düşürür. Sürücünün bakış açısından bu, gaz pedalının biraz sönümlendiği anlamına gelir. Bu nedenle rölantide motor devrinden 2.500-3.000 dev/dk arasında bir devire ani artış görme olasılığınız düşüktür. Motor devri arttıkça geçiş yavaşlatılarak motorun aniden aşırı devir yapması ve böylece suya girdiğinizde hava giriş sisteminin büyük miktarda hava yutması ya da sudan geçerken gevşek çamur ve çakıl içine saplanmanız önlenir.



Isıtma ve Havalandırma

Sürüş sırasında su kütlesine girdiklerinde bazı araçlarda karşılaşılan sorun, motor bölmesi altındaki sıcak egzoz sisteminin çok fazla buhar açığa çıkarması ve ardından bu buharın havalandırma sistemi aracılığıyla kabin içine çekilmesi ve bunun sonucunda aracın içinin buğulanmasıdır. Ancak Defender’da böyle bir sorun yaşanmaz. Sudan Geçme Programının seçilmesi, Defender’ın ısıtma sistemini otomatik olarak "devridaim moduna" geçirir; bu da araç içindeki havanın devridaim edilmesini sağlayarak kabinin buğulanmasını önler.



Frenler

Sudan güvenli bir şekilde çıktıktan sonra, aracın fren diskleri ve balataları tabii ki ıslanmış olur. Siz sudan çıkarken ABS sistemi frenlere hafifçe ön yük vererek fren balataları ile disk arasındaki temas azaltır. Bu, fren diskinin ve balatalarının yüzeyindeki suyu temizleyerek Defender'ınızın derin sudan geçtikten sonra optimum fren performansına sahip olmasını sağlar.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BİR DEFENDER TUTKUNU İLE RÖPORTAJ - BÖLÜM II

BİR DEFENDER TUTKUNU İLE RÖPORTAJ - BÖLÜM II

Profesyonel fotoğrafçı, belgesel yapımcısı ve tam bir Defender Tutkunu. Burak Doğansoysal, Yeni Defender'ı anlatıyor.
HAFİF AĞIRLIKLI ARAÇ GELİŞTİRMELERİ

HAFİF AĞIRLIKLI ARAÇ GELİŞTİRMELERİ

Land Rover, gelecekte hafif araçlar geliştirmek için havacılık teknolojisini kullanıyor.
YENİ DEFENDER'IN DAYANIKLILIK TESTİ

YENİ DEFENDER'IN DAYANIKLILIK TESTİ

Land Rover, Labrador Yogi ve Yeni Defender'ın da katkıları ile, mühendislere geleceğin araçlarının dayanıklılığını değerlendirmelerine yardımcı olacak benzersiz bir 3D çıktısı köpek patisi geliştirdi.