Araçlarımızdan birini çok sevmiş olabilirsiniz ve büyük ihtimalle benzinli, dizel ve PHEV motor çeşitleri sunduğumuzu da biliyorsunuz. Peki, bunlardan size en uygun seçenek hangisi? Mevcut motor seçeneklerimizden yaşam stiliniz ve düzenli olarak yaptığınız yolculukların türüne en uygun motoru tercih edebilirsiniz.
Ingenium dizel motor, Range Rover Evoque modelinde 142 g/km’den‡ itibaren CO2 emisyonu üretir. Test sürüşünde bir Land Rover’ın direksiyonuna geçerek motorlarımızın performansını kendiniz test edebilirsiniz.
Nitrojen Oksit, hava kalitesini etkileyen bir gazdır.
Karbon Dioksit, küresel ısınmayı etkileyen bir gazdır.
Partikül Madde, hava kalitesini etkileyen, egzoz gazlarında asılı katı ve sıvı partiküllerdir.
Eylül 2009 itibariyle sunulan Euro 5 standardı – Partikül Filtresi eklenmiştir.
Eylül 2014 itibariyle sunulan Euro 6 standardı – Seçimli Katalitik İndirgeme (SCR) eklenmiştir.
Dizel Egzoz Sıvısı (AdBlueTM olarak da bilinir) - NOx emisyonunu düşürmek için egzoza enjekte edilen solüsyon.
Dizel Partikül Filtresi, egzozdan çıkmadan önce tüm partiküllerin %99,9’unu giderir.
Seçimli Katalitik İndirgeme, NOx seviyesini azaltan aktif bir egzoz gazı son işlem sistemidir.
Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi, araçlar için emisyon ölçümü ve vergilendirme politikasında kullanılan bir laboratuvar test yöntemidir.
Gerçek Sürüş Emisyonu - Gerçek koşullarda sürüşü taklit etmek için tasarlanan, revize edilmiş EU6 emisyon mevzuatı.
WLTP (Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü) 2017’den itibaren kademeli olarak kullanılmaya başlanan ve yakıt, enerji tüketimi, menzil ve emisyon değerlerini ölçen yeni bir işlemdir. Daha önce Avrupa’daki binek araçlarında yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini ölçmek için kullanılan NEDC sürüş çevriminin (Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi) yerini alır. Gerçek kullanım koşullarına daha yakın rakamlar vermek üzere tasarlanmıştır. Araçları opsiyonel donanımla, daha zorlu bir test prosedürü ve sürüş profiline göre test eder. İki test yöntemi arasındaki rakamsal farklılıklar, performanstaki bir düşüşten ziyade, araçların test ediliş biçimlerindeki değişimle ilişkilidir.
Ultra Düşük Emisyon Bölgesi – Londra’da EU6 öncesindeki araçlara ücret uygulanan bölge.
‡Tüm rakamlar üreticinin hedef değerleridir ve üretim öncesi son bir onaya tabidir. CO2 ve yakıt ekonomisi rakamları lastiklere göre değişebilir ve en düşük rakamlar standart lastiklerle elde edilemeyebilir.