Land Rover Modern Lüks Vİzyonuna Hız Kazandırmak İÇİN “Open Innovation” Stratejİsİnİ Açıkladı

land rover marka araba

Land Rover, Reimagine Stratejisi'nin bir parçası olan Open Innovation Stratejisi'ni açıkladı. Markanın bu planı, geliştirilen yeni nesil teknolojilerle sürdürülebilirliği hızlandırma ve 2039 yılına kadar sıfır karbon ayak izi hedefini desteklemeyi içeriyor. Open Innovation Stratejisi kapsamında Land Rover bağlanılabilirlik, elektrifikasyon, dijital hizmetler ve metaverse gibi konularda start-up şirketlerle iş birlikleri de gerçekleştirecek.


Günümüzde elektrifikasyon ve bağlanılabilirlik gibi kavramlar dünyanın teknolojik devrimini tanımlıyor. Land Rover'ın Open Innovation Stratejisi, bu değişimi yalnızca teknolojinin mevcut ve heyecan verici olması sebebiyle değil, Modern Lüks bir deneyim yaratmak için de gerekli buluyor.


Open Innovation Stratejisi'ni tüm dünya geneline yaymayı hedefleyen Land Rover, önümüzdeki günlerde açıklanacak ve dünyanın birçok farklı noktasında yer alan iş birlikleriyle bu hedefe doğru atılan adımları da somutlaştıracak.


Land Rover, Open Innovation stratejisinden maksimum seviyede yararlanmak için iç yapısında da değişikliğe gidiyor. İngiliz marka bu strateji için sürdürülebilirlik, mühendislik, tasarım, araştırma ve üretim dahil olmak üzere çeşitli iş alanlarından stratejiyi yönlendirmeye öncülük edecek 70'ten fazla çalışanını bu alanda değerlendirmek üzere görevlendirdi. Görevlendirilen çalışanlar, program ortaklarının iş akışlarını yönlendirecek ve bu yönlendirmeler için belirli bölgeler de belirleyecekler. Ayrıca seçilen iş ortaklarının sonraki aşamalarda şirket süreçlerine dahil edilmesini de sağlayacaklar. Bu ekibin zamanının yüzde 20'sini resmi olarak Open Innovation Stratejisi’ne ayırması planlanıyor.


Open Innovation Stratejisi'nin Land Rover’ın Modern Lüks kavramına desteği, sektör uzmanları ve önde gelen yenilikçi şirketlerle iş birliği yaparak, müşteriler için en iyi deneyimi geliştirmek adına çalışacak olması. Bu sayede İngiliz marka, birinci sınıf araçlar ve hizmetler geliştirmek için Ar-Ge faaliyetlerini dış kaynak kullanımıyla yapmak yerine, iş birliği sonucunda kazanacağı yeni ve güncel teknolojileri, kendi köklü mühendislik geçmişiyle bütünleşmiş hâle getirecek.


Open Innovation Stratejisi doğrultusunda Land Rover, Brezilya'da iki önemli start-up şirketiyle iş birliği gerçekleştirdi. Markanın Brezilya'da yer alan üretim tesisi ve ülkenin start-up şirketler bakımından güçlü bir ekosisteme sahip olması Land Rover'ın tercihini yaparken belirleyici unsurlar oldu.






Open Innovation platformunun tanıtımı ile Land Rover, benzersiz bir müşteri deneyimi sunmak, sektörümüzün geleceğine yön vermek ve yolu açmak için tüm mobilite ve sürdürülebilirlik ekosistemine odaklanıyor. İkinci el piller ve döngüsel ekonomiden yeni fintech, insurtech ve dijital hizmetlere kadar her şeyi keşfedeceğiz ve bunların hepsi Modern Lüks’ün gururlu yaratıcıları olarak Land Rover ile uyumla ilerliyor.






FRANÇOIS DOSSA
İcra Direktörü, JAGUAR STRATEJİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK


Open Innovation Stratejisi Kapsamında Gerçekleştirilen Bazı İş Birlikleri

Cubo Itau
Sao Paulo merkezli Cubo Itau Fintech, tarım, sağlık ve perakende gibi yüzlerce start-up şirkete ev sahipliği yapan merkez konumunda çalışıyor. Land Rover’ın, Güney Amerika'daki start-up firmaları, fonlar ve şirketlerle arasında yeni bir ekosistem oluşturmasına yardımcı olacak Cubo Itau, Land Rover'ın Agile (çevik) kültüre geçişinde de katkı sağlayacak. Agile yani çevik çalışma kültürü, yazılım geliştirmede kullanılan proje yönetimine özel bir yaklaşım olarak tanımlanıyor ve bu yöntem ekiplerin öngörülemez yazılım geliştirme süreçlerine çeviklikle cevap vermesini sağlıyor.

Firjan
Kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan Firjan, Brezilya Rio De Jenario'da bulunuyor. Firjan 10 bine ulaşan ağıyla rekabet gücü, eğitim ve yaşam kalitesini artırmayı kendisine hedef belirlemiş bir şirket.

Firjan ayrıca otomotiv sektöründeki üretim ortamında yenilikçi çözümler için bulunduğu bölgedeki önemli start-up şirketlerle bağlantılara da sahip.

Plug & Play Tech
Plug and Play, Birleşik Krallık’ta kurulan türünün ilk örneği bir inovasyon merkezi. Birleşik Krallık teknolojisinin küresel ölçekte büyümesini destekleme amacıyla 2006 yılında kuruldu. Merkez ofisi Land Rover’ın yönetim merkezinde bulunan firma yakın zamanda kendi merkezine taşınacak. Plug and Play'in BNP Paribas, Facebook ve çeşitli otomotiv firmalarının belirli inovasyon ihtiyaçlarını karşılaması için çalışmaları bulunuyor.

Land Rover Reimagine Stratejisi Hakkında
İngiliz markanın geleceğine ışık tutması için oluşturulan yeni stratejisi Reimagine, elektrifikasyon, bağlanılabilirlik, veri merkezi ve otonom sürüş teknolojilerinin tamamını kapsayan yeni bir yaklaşım olarak tanımlanıyor. 2,5 milyar sterlin bütçeye sahip bu strateji doğrultusunda Land Rover, 2039 yılına kadar tedarik zincirinden, ürünlerine ve operasyonlarına kadar tüm alanlarda karbon nötr olmayı amaçlıyor.