DİZEL MOTORLU BİR LAND ROVER ARACI SATIN ALMALI MIYIM?

DİZEL MOTORLU BİR


Dizele ilişkin çok sayıda soru işareti mevcuttur; size en uygun aracı bulabilmenize yardımcı olmak üzere her türlü sorunuz için Land Rover daima yanınızdadır.

“Dizel motorlu bir Land Rover aracı satın almalı mıyım?” diye düşünüyorsanız genellikle tercih ettiğiniz yolculuk türünü göz önüne bulundurmalısınız. Otoyolda uzun mesafeler katedip düzenli olarak işe gidip gelmek için aynı rotayı takip ediyorsanız veya karavan ya da römork çekiyorsanız dizel motorlu bir Land Rover sizin için en iyi seçenek olacaktır.

Genel olarak kısa mesafelerde yolculuk ediyorsanız benzinli, elektrikli veya hibrit Land Rover araçlarını tercih edebilirsiniz. Doğru seçimi yapmak, tasarruf etmenizi sağlayacaktır.

Yılda 19.000 km’den daha fazla mesafe katediyorsanız yeni Euro 6 dizel motor sizin için daha iyi bir seçim olabilir; çünkü bu motor, yolculuklarınızın türüne bağlı olarak benzinli bir araçtan çok daha ekonomik ve çevre dostudur.

Tam verimli olamayacağı için kısa mesafelere uygun bir araç değildir. Dizel partikül filtresi (DPF) yeterince ısınmaz; bu da topladığı partikülleri temizleyemediği anlamına gelir. Başka bir deyişle filtre tıkanabilir ve aracınızın gücünü azaltır. DPF filtreleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

Yeni Euro 6 dizel motorlar, şimdiye kadar sunulan en çevre dostu motorlardır ve hepsi en son Euro 6 standartlarına uygundur; bu da araçlarımızı Avrupa’nın her yerinde sürebileceğiniz anlamına gelir. Euro 6 emisyon standardı hakkında daha fazla bilgi edinin.

Benzinli, yeni dizel, elektrikli veya hibrit motorlardan hangisinin sizin için en doğru seçim olduğunu öğrenin.

Dizel aracımı bir düşük emisyon bölgesinde kullanabilir miyim?

1 Eylül 2015 itibariyle üretilen tüm dizel araçları, ücret ödemeden düşük emisyon bölgelerinde kullanabilirsiniz. Ancak daha eski model dizel araçlardan ücret alınabilir ve hatta bazı şehir merkezlerinde bu araçların kullanımı yasaklanabilir.

Avrupa şehirlerinde 200’den fazla düşük emisyon bölgesi yer alır. En önemli iki emisyon bölgesine ilişkin bilmeniz gerekenler şunlardır:

LONDRA – Euro 4 NOx standartlarını karşılayan, 2006’dan önce ruhsatlandırılmış benzinli veya dizel araçlar, T-Charge olarak da bilinen bir Toksisite Vergisi ödemekle yükümlüdür. Bu durumda mevcut Sıkışıklık Ücreti (Congestion Charge) bölgesine her girişinizde ekstra 10 Pound ödemeniz gerekir. 1 Nisan 2019’da Ultra Düşük Emisyon Bölgesi (ULEZ), T-Charge için daha sıkı kurallar getirdi. Buna göre, Euro 6 dizel veya Euro 4 benzinli araçlar kullanmayan kişiler, Londra’nın bazı kesimlerinde yolculuk etmek için ekstra 12,50 Pound ödeyecekler. Londra Belediye Başkanı, 2020’de bu bölgeyi Kuzey ve Güney Kavşaklarına kadar genişletmeyi planlıyor.

PARİS – Benzinli veya dizel motorlu aracınız 1997’den önce ruhsatlandırıldıysa aracınızı şehir içinde hafta içi 8.00 ile 20.00 saatleri arasında kullanmanıza izin verilmiyor. Daha yeni ruhsata sahip araçlar, emisyon değerlerine göre değerlendiriliyor ve aracın şehre girebilmesi için altı farklı renkteki ön cam etiketinden biri veriliyor. Emisyon ne kadar düşükse daha iyi park alanlarına erişim sağlayabilmek gibi çok daha iyi avantajlar elde ediyorsunuz.

Birmingham, Leeds, Southampton, Manchester ve Bristol olmak üzere diğer BK şehirleri, birkaç yıl içinde kendilerine ait düşük emisyon bölgeleri belirlemeyi planlıyorlar.

Dizel motorlu Land Rover araçları yasaklanacak mı?

Avrupa’da Paris, Madrid, Roma ve Atina yetkilileri, 2025 itibariyle dizel araçları ve karavanları yasaklamayı planlıyor.

Almanya’da dönüm noktası niteliğindeki bir karar ile Düsseldorf ve Stuttgart şehirlerine hükümet onayı gerekmeksizin çevreyi en çok kirleten araçları yasaklama yetkisi verildi.

Bu durumda, dizle araçlar yoldan çekiliyor mu? Şimdilik hayır, ancak yavaş yavaş kullanımdan kaldırılacak. Örneğin BK hükümeti, 2040 itibariyle yeni dizel ve benzinli araçların satışını sonlandırmayı hedefliyor.

Dizel motorlu Land Rover sahibi olduğum için daha fazla vergi ödeyecek miyim?

Birleşik Krallık’ta Motorlu Araçlar Vergisi (VED), aracın ürettiği karbon dioksit emisyonuna bağlıdır. İlk yıl bu vergi, 1-50 g/km için 10 Pound’dan, 255 g/km’den fazla üreten araçlar için 2000 Pound’a kadar değişir. İkinci yıldan itibaren araç sahipleri, 40.000 Pound’dan düşük fiyatlı araçlar için yıllık olarak 140 Pound, 40.000 Pound’dan yüksek fiyatlı araçlar için yıllık olarak 310 Pound öderler.

Daha eski araçlar, önceki vergi bandına göre vergilendirilir; bu da 99 g/km karbon dioksit emisyonuna sahip eski dizel araçların VED ödemeyeceği anlamına gelir. Yeni dizel araçlar, benzinli araçlara kıyasla %15 daha az CO2 emisyonuna sahiptir.

Ayrıca, Birleşik Krallık’ta henüz RDE2 (2020 mevzuatı) standardını karşılamayan Şirket Araçları için yüzde dörtlük bir “ek” dizel vergisi veya VED için bir üst vergi bandına geçiş uygulanır. RDE2 standardını karşılayan araçlar bundan muaftır.

Avrupa’da araç vergileri değişiklik gösterir. Almanya’da, 95 g/km üzeri için bir gram karbon dioksit başına 2 Euro, ek olarak aracın 100 cc başına motor kapasitesine göre benzinli araçlar için 2 Euro veya dizel araçlar için 9,50 Euro vergi uygulanır.

Fransa’da 120 g/km’den fazla karbon dioksit emisyonu üreten her araç vergilendirilir. 120 g/km emisyon üreten bir araç satın alan araç sahipleri 50 Euro, 185 g/km ve üzeri emisyon üreten bir araç satın alan kişiler ise 10.500 Euro vergi öder.

İtalya araç vergilerinde motor gücünü ve Euro emisyon standardını temel alıyor ve her bölge oranı bağımsız olarak ayarlayabiliyor. 185 kW’tan yüksek güce sahip araçlar için fazladan her bir kilovat, ek 20 Euro vergi oluşturuyor; bu oran, 5, 10 ve 15 yıllık aralıklarla düşürülüyor.

Dizel Land Rover araçlar için geçerli diğer ücretler nelerdir?

Yeni bir dizel araç kullanımında, aracınıza Dizel Egzoz Sıvısı (DEF) olarak da bilinen, nispeten daha düşük maliyete sahip AdBlue sıvısının doldurulması dikkate alınması gereken bir husustur. AdBlue/DEF, nitrojen oksit (NOx) emisyonunu azaltmak için egzoz gazına enjekte edilen bir sıvıdır. AdBlue/DEF sıcak gazla karıştığında, NOx’i nitrojen ve suya (her ikisi de havada doğal olarak mevcuttur) dönüştüren ve çok daha doğa dostu olan nihai katalitik konvertör için doğru yapıyı sağlar.

Bir Land Rover araca sahipseniz aracınız AdBlue sıvısının doldurulması gerektiğinde sizi otomatik olarak bilgilendirir. Aracın ekranında, DEF seviyesinin düşük olduğu ve doldurulmasının tavsiye edildiği belirtilir. Ardından sarı bir simgeyle birlikte ikinci bir mesaj görüntülenir. Bu mesaj, DEF deposunun doldurulması gerektiğini ve eklenmesi gereken miktarı açıklar. Üçüncü mesaj ise DEF deposu boşalana kadar kalan mesafe için geri sayım başlatır. Depo boşaldığında, araç çalışmayacaktır.

Land Rover için DEF kılavuzumuza göz atın.

Dizel araçlar çevreyi ne kadar kirletiyor?

Yeni Euro 6 dizel araçlar, Euro standartları sayesinde şimdiye kadar sunulan araçlara kıyasla çok daha çevre dostudur. 1992’den bu yana Avrupa Birliği karbon monoksit, nitrojen oksit, hidrokarbon ve partikül maddeyi azaltmak için araç emisyon değerlerine sıkı kurallar getiriyor.

Euro 1’den şu anda mevcut olan Euro 6 (EU6d) standardına kadar hedef sınırlar sürekli olarak düşürüldü ve günümüzde üretilip satılan her bir araç için nitrojen oksit seviyesinin 0,08 g/km değerini aşması yasaklandı. 2011’de nitrojen oksit için maksimum seviye 0,18 g/km (yüzde 56’lık bir düşüş), 1993’de ise 0,97 g/km idi.

Araçlarımızın tamamı, tüm partiküllerin yüzde 99’unu yakalayan bir dizel partikül filtresi ile birlikte sunulur. Bu, yeni dizel Land Rover araçlarının emisyon değerlerinin benzinli araçların emisyon değerlerine benzer olduğu anlamına gelir; ancak dizel araçlar, benzinli eşdeğerlerine göre yaklaşık yüzde 15 daha düşük CO2 emisyonuna ve yaklaşık yüzde 25 daha iyi yakıt tüketimine sahiptir. Bu anlamda dizel araçlar daha hesaplıdır. Örneğin Nisan 2019’da sunulacak olan yeni dizel araçlarımız, Londra’nın Ultra Düşük Emisyon Bölgesi’nde yolculuk edebilecek.

Dizel Land Rover araçlara ne olacak?

Artık yeni dizel teknolojisi son derece ilerlediğinden benzinli araçlara kıyasla yaklaşık %25 daha iyi yakıt tüketimi ve yaklaşık yüzde 15 daha düşük CO2 emisyonu sunuluyor; dolayısıyla yeni Euro 6 dizelin benzinli ile aynı kullanım ömrüne sahip olduğu düşünülebilir. Dünyadaki en çevre dostu motorlar arasında yer alan Land Rover’ın en yeni Euro 6 motorları, yeni laboratuvar testlerini ve gerçek koşullardaki testleri (WLTP ve RDE) başarıyla geçiyor.

Yeni dizel ve benzinli araçlar, dünyada elektrikli araç altyapısı yapım aşamasında iken bir süre daha en maliyet etkin seçenekler olacak.

Jaguar Land Rover’ın geleceği elektrikli araçlar üzerine kuruludur. 2020 itibariyle her yeni Land Rover, bir elektrikli motor seçeneğine sahip olacak.

Elektrikli araçlara yönelik planlarımızın yanı sıra yeni dizel ve benzinli araçlarımızı iyileştirip geliştirmeye de devam ediyoruz; çünkü orta vadede benzinli ve yeni dizel araçlar pek çok kişi için en doğru seçim olmaya devam edecek ve bu motorlar, elektrikli araçlara geçişin çok daha kolay olmasını sağlayacak.

Hafif hibrit (MHEV) teknolojisinin sunulması ile geleneksel benzinli ve yeni dizel motorlarda da gelişmeler yaşanıyor. Bağlantıya tıklayarak yeni Range Rover Evoque modelinin MHEV teknolojisine ilişkin ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

Range Rover ve Range Rover Sport için ayrıca plug-in hybrid (PHEV) seçeneği de sunuluyor. PHEV araçlar, klasik bir motoru, elektrikli motor ve batarya ile bir araya getirir. Bir PHEV araç, harici bir güç kaynağından şarj edilir ve geri kazanımlı fren sistemini kullanarak ideal performans ve verimlilik sunmak üzere motor ve elektrikli motoru birleştirir.

Bir dizel Land Rover araç satın almalı mıyım?

‘Dizel araç satın almalı mıyım?’ diye düşünüyorsanız öncelikle ne tür yolculuklar yaptığınızı göz önünde bulundurmalısınız. Yılda 19.000 kilometreden daha fazla yol katediyorsanız dizel araç kullanmayı düşünebilirsiniz. Bu, bir benzinli araçtan çok daha maliyet etkin ve çok daha çevre dostu bir seçim olabilir.

Dizel araçlar önümüzdeki yıllarda yollarda olmaya devam edecek mi? Evet. Elektrikli bir gelecek hedefliyor olsak da dünyanın dört bir yanındaki pek çok motorlu araç kullanıcısı için elektrikli araçları destekleyecek altyapı oluşturulana kadar yeni dizel ve benzinli araçlara ihtiyaç duyuluyor.

Çevre kirliliği açısından düşünüldüğünde de yeni dizel Land Rover araçlar, EU6 gerekliliklerini karşılar ve hatta üzerine çıkar. Land Rover, yeni dizel araçları teknolojik olarak çok daha ileri ve çok daha çevre dostu hale getirmeye devam edecek.

Daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.