RANGE ROVER HER ARAZİYE UYGUN YENİLİKÇİLİĞİN VE LÜKSÜN 50 YILINI YENİ BİR ÖZEL SINIRLI ÜRETİM MODELİYLE KUTLUYOR.




17 HAZİRAN 2020

Rakipsiz tasarımı ve her araziye uygun kapasiteyi gelişmiş kalite ve premium detayları bir araya getiren Range Rover, dünyanın en beğenilen SUV modeli


  • Orijinal: Range Rover ilk kez piyasaya sunulduktan yarım yüzyıl sonra bile tasarım, kalite ve mühendislik açısından yenilikçiliğin standartlarını belirleyen orijinal lüks bir 4x4 olarak kalmayı sürdürüyor.

  • SUV ailesi: Orijinal lüks 4x4, 50. yaşında Range Rover Evoque, Range Rover Velar ve Range Rover Sport modelleriyle dünyanın en beğenilen SUV ailesine dönüştü.

  • Özel Üretim: Range Rover tasarım ve kusursuz mühendisliğin yarım yüzyılını özel üretim Range Rover Fifty modeliyle kutluyor

  • Kutlama modeli: 1.970 adetle sınırlı model, küresel olarak bu ikonik modelin doğum gününü olan 1970 yılını simgeliyor ve Land Rover Özel Araç Operasyonları tarafından sunulan, geçmişten gelen üç rengi içeriyor

  • Range Rover Fifty: Özel Üretim model için buraya bakın
  • #RANGEROVER’IN 50 YILINI KUTLAMAK ÜZERE SİZİ HER YERE ERİŞTİĞİNİZ ÖZEL BİR REHBERLİ TURA ÇIKARDIĞIMIZ INSTAGRAM CANLI YAYININI İZLEYİN



    Range Rover bugün yeni Range Rover Fifty modelinin tanıtımıyla 50 yıllık öncü yenilikçilik, rakipsiz kalite ve benzeri olmayan her araziye uygun kapasitesini kutluyor.

    Orijinal lüks SUV 17 Haziran 1970 yılından itibaren Range Rover’ın beğenilen ve yüksek kapasiteli lüks araçlar ailesine doğru evrildi. Büyüleyici tasarım, kalite ve yenilikçi mühendislik ile Range Rover, tüm lüks SUV’ların standardı olma konusunda yerini sağlamlaştırdı.




    Range Rover 50 yıl boyunca dünyada birçok ilki başardı ve çok sayıda etkileyici başarı elde etti. Piyasaya sunulduğunda kalıcı 4WD sistemine sahip ilk SUV’du ve 1989’da ABS kilitleme önleyici frene sahip dünyanın ilk 4x4 aracıydı. Daha sonra 1992’de dünyanın elektronik çekiş kontrolü (ETC) ve otomatik elektronik süspansiyona sahip ilk 4x4 aracı olarak hem yolda hem de arazide sürücülerine Range Rover’ın tanınmış kaliteli sürüş hissini sundu. 2012’de Range Rover’ın en son nesil aracı daha hafif, daha güçlü ve daha verimli tamamen alüminyum hafif yapıya sahip dünyanın ilk SUV’u oldu.





    Old_RangeRover-1


    Old_RangeRover-2


    Old_RangeRover-2




    Geçit vermemesiyle ünlü “Darien Gap”i aştı ve Paris’teki Louvre müzesinde sergilenen ilk araç oldu, hatta Paris-Dakar rallisini iki kez kazandı. Başka hiçbir araç Range Rover gibi lüks, konfor ve incelik düzeyini, off-road kapasitesi ve yol performansıyla bir araya getirmeyi başaramadı.


    İstiridye kabuğu tipindeki kaput, ayrıcalıklı yüzer tavan, parçalı arka kapak ve marka haline gelen ön çamurluk havalandırmalarıyla günümüzün Range Rover’ında 1970 yılındaki orijinal modelin izleri hala görülebilir. Altın yıldönümünde araç en verimli, bağlantılı, lüks ve en yüksek kapasiteli seviyesinde.



    Otomotiv ikonunun 50 yılını kutlamak üzere tasarlanan sınırlı üretim Range Rover Fifty, orijinal Range Rover’ın piyasaya sunulduğu yılı temsil edecek şekilde küresel olarak yalnızca 1970 adet araçla sınırlandırılacak.


    Lüks Autobiography modeli temel alınarak tasarlanan Range Rover Fifty, Auric Atlas renkte bir dizi özel dış tasarım vurgusunun yanı sıra iki benzersiz 22 inç jant içeriyor. Aracın dışında ve “1 of 1970” ibaresini taşıyan merkez konsol anı plaketinde, baş dayamalarında, ön panelde ve ışıklı kapı eşiklerinde, kısacası iç tasarımın her yerinde görülebilecek armada, Land Rover’ın Baş Kreatif Sorumlusu OBE unvanı sahibi Prof. Gerry McGovern tarafından tasarlanan “Fifty” yazısı yer alıyor.



    Old_RangeRover-1


    Old_RangeRover-2


    Old_RangeRover-2

    "Lüks araçlar dünyasında Range Rover, rakipsizliği ve gücüyle her zaman farklı bir yerde olmayı başardı. Benzersiz ve öncü hassasiyeti, rakipsiz mühendislik yaklaşımıyla birlikte ilk modelin piyasaya sunulduğu 1970’ten beri müşterilerimizin hayranlık duyduğu, modelle özdeşleşen değerler haline geldi."
    PROF GERRY MCGOVERN, OBE
    LAND ROVER BAŞ KREATİF SORUMLUSU

    Range Rover Fifty hem standart hem de uzun aks aralığına sahip gövde tasarımlarıyla birlikte sunulacak ve müşteriler titizlikle seçilen Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba ve Santorini Black renkler arasından seçim yapabilecekler. Land Rover Özel Araç Operasyonları Range Rover Fifty modelini son derece sınırlı sayıda, orijinal Range Rover renk paletinden alınarak yeninden üretilen Tuscan Blue, Bahama Gold ve Davos White olmak üzere üç Heritage renkte sunuyor. Benzinli, dizel ve hatta plug-in hybrid P400e* versiyonuyla bir dizi güç aktarım elemanı seçeneği sunulacak.

    Kullanım ömrü boyunca bir milyonun üzerinde satılan ve dördüncü nesline ulaşan Range Rover, lüksün en üst düzeydeki ifadesi. Tartışılmaz, incelikli tasarım ve sınıfında öncü her araziye uygun kapasitesi Range Rover’ın tıpkı 1970’teki gibi bugün de rakipsiz ve ilgi çekici olmasını sağladı.





    Old_RangeRover-1


    Old_RangeRover-2


    Old_RangeRover-2

    RANGE ROVER AİLESİ



    Lüks SUV sektörünün en tepesinde geçen altmış yılın ardından Range Rover, 2005’te daha büyük bir Range Rover’ın lüksünü ve kapasitesini, sportif ve cazip sürüş karakteriyle bir araya getiren Range Rover Sport’un piyasaya sunulmasıyla bir aile haline geldi. 2010’da daha genç ve daha şehirli bir müşteri kitlesini hedefleyen kompakt Range Rover Evoque ilk kez piyasaya çıktı. 2017’de Range Rover Sport ve Range Rover Evoque arasındaki boşluğu dolduran Range Rover Velar’ın tanıtılmasıyla aile bir kez daha genişledi. İsmini ilk Range Rover prototiplerinden birinden alan Range Rover Velar, sade ve teknoloji açısından zengin bir iç tasarımla Range Rover portföyünü genişletti.


    RANGE ROVER’IN GEÇMİŞİNE BİR BAKIŞ
    Bugün ilk Range Rover’ın tanıtımından bu yana 50 yıl geçti, ama hikaye çok daha eskilere dayanıyor. 1960’ların ortalarında büyüyen 4x4 pazarında bir devrim yapmak amacıyla Rover otomobil şirketinin yeni araçlar baş mühendisi Charles Spencer “Spen” King (Land Rover’ın kurucularının yeğeni), Rover sedan otomobilin konforunu ve yol kabiliyetini Land Rover’ın off-road becerisiyle bir araya getirecek bir plan yaptı
    İlk 100 inç station wagon prototipinin geliştirme çalışmaları 1960’ların sonunda başladı, ilk model 1970’de övgülerle dünya basınına tanıtıldı. Otoyolda sürüş, off-road ve hatta şık ve konforlu bir şekilde römork çekme becerisinin karışımıyla model hemen popüler oldu. Orijinal Klasik model 1971’de Paris’teki dünyaca ünlü Louvre Müzesi’nde sergilenen ilk araç olduğunda “endüstriyel tasarımın örnek çalışması” olarak tanımlandı.


    1970’DEN 2020’YE RANGE ROVER’IN ZAMAN TÜNELİ

    Birinci nesil Range Rover (1970-1996) 1970’te satışa sunulduğunda aslında iki kapılıydı. Klasik model 26 yıllık ömründe 1981’de dört kapılı modelin ve 1982’de otomatik şanzımanın sunulmasıyla gelişimini sürdürdü. İlk dizel Range Rover 1986 yılında sunuldu.

    İkinci nesil Range Rover, P38A olarak 1994’te sunuldu ve tamamı bugüne kadar gelen alışılmış silueti, yüzer tavanı, istiridye kabuğu tipindeki kaputu, pratik parçalı bagaj kapağı ve kesintisiz bel çizgisi sayesinde anında benimsendi. Araç aynı zamanda otoyol ve off-road kapasitesinden ödün vermeksizin çok daha lüks bir iç tasarım sunuyordu. Yüksekliği ayarlanabilen gelişmiş süspansiyonun yanı sıra 2,5 litre dizel ile V8 benzinli motorun 3,9 ve 4,6 litrelik versiyonlarına sahip model, her zamankinden çok daha üstün bir performans sundu.

    Range Rover’ın üçüncü nesli (2001-2012) 11 yıllık dönemde önceki modellere göre çok sayıda gelişmeyi pazara tanıttı. Mühendislik açısından getirilen yenilikler arasından daha sert monokok gövde (geleneksel 4x4 merdiven şasinin yerini aldı) ve birbiriyle bağlantılı havalı yaylar ile tam bağımsız süspansiyon (zamanında nerdeyse tüm 4x4 araçlar sert aksa sahipti) yer alıyordu. Bu araçların iç tasarımı üst düzey yatlardan, kaliteli mobilyalardan ve birinci sınıf uçak koltuklarından ilham aldı. Modeller daha fazla alan ve lüks sunuyordu.

    2012’de dördüncü nesil ve en yeni Range Rover piyasaya ilk kez sunuldu. Tamamen alüminyum hafif yapıya sahip ilk SUV olan bu modelde, önceki modeline göre ağırlıktan 420 kg tasarruf elde edildi. Otomatik Terrain Response™ 2 ve All-Terrain Progress Control gibi bir dizi off-road yeniliği içeren araç verimli yeni Ingenium motorlar, bir plug-in hybrid elektrikli versiyon ile yenilikçi haber/eğlence ve güvenlik teknolojilerini de kapsayacak şekilde evrildi.

    Range Rover SVAutobiography, Range Rover tarihinin en güçlü ve en kaliteli araçlarıyla son beş yıldır model yelpazesinin zirvesinde yer alıyor. Müşteriler Land Rover Özel Araç Operasyonları tarafından üretilen ve güçlü V8 motorlarla titizlikle üretilmiş kabinlere sahip Range Rover SVAutobiography ve SVAutobiography Dynamic modelleri arasından seçim yapabilir.


    DİĞER BİLGİLER


    *Pazarda bulunabilirliğe bağlıdır


    Instagram Canlı Yayınını İzleyin:
    https://www.instagram.com/tv/CBim0R4J8uH/?utm_source=ig_web_copy_link

    Land Rover Türkiye Sosyal Medya Kanalları:
    Instagram: https://www.instagram.com/landroverturkiye/
    Facebook: https://www.facebook.com/LandRoverTurkiye
    Twitter: https://twitter.com/landrover_tr
    YouTube: https://www.youtube.com/user/LandRoverTurkiye