DISCOVERY SPORT, YARI OTONOM TEKNOLOJİSİ SAYESİNDE 108 TONLUK TRENİ ÇEKTİ.

Land Rover Discovery Sport SUV modeli, çekme kapasitesini kanıtlamak için 108 ton ağırlığındaki üç lüks tren vagonunu bir tren yolu boyunca çekerek inanılmaz bir başarıya imza attı.

İsviçre'nin kuzeyindeki Ren bölgesinden geçen bir tren yolu üzerinde yapılan 10 km'lik yolculuk boyunca kompakt Discovery Sport’un çekme gücü test edildi. Belgelenen maksimum römork çekme ağırlığı 2500 kg (2,5 ton) olmasına rağmen, Jaguar Land Rover’ın 430 Nm tork üreten 180 bg Ingenium dizel motoru ile güçlendirilmiş Discovery Sport kendi ağırlığının 60 katını çekebildiğini gösterdi. Ayrıca, Discovery Sport gösteriyi tamamlamak üzere Terrain Response, Çekme Yardımı ve Römork Çekme Asistanının yanı sıra motor gücünü ve freni otomatik olarak yöneten yarı otonom bir off-road sürüş sistemi olan All Terrain Progress Control gibi Land Rover'a ait çekme teknolojilerinden oluşan bir portföyden de faydalandı.

Bu etkileyici özellik Discovery Sport'un İngiltere'de Tow Car Awards Ödülleri'nde 1700-1899 kg kategorisinde birinci olması ve Land Rover Discovery'nin 'Son On Yılın Römork Çekme Aracı' seçilmesiyle de kanıtlandı.

Gösteri, Discovery Sport’un öncüsü Discovery I'in 1989 yılında gerçekleştirilen tanıtımındaki benzeri bir gösteriyi anımsatır şekilde, Discovery Sport'un gücünü ve kapasitesini açıkça göstermek üzere Land Rover mühendisleri tarafından tasarlandı.

Jaguar Land Rover Denge Kontrolü Sistemleri’nden Karl Richards, "Land Rover'ın genlerine işlenmiş olan römork çekme, Discovery Sport'ta da mevcut. Müşterilerimizin yaşadığı römork çekme stresini gidermek için, yıllardır oyunun kurallarını değiştiren çekme teknolojileri geliştiriyoruz. Kariyerimin büyük bir kısmında Land Rover'ları dünyanın en zorlu bölgelerinde test etmek için yolculuk ettim, ancak bu şimdiye kadar gerçekleştirdiğim en zorlu çekme testi oldu." dedi.

Hareketli akşam değişmeden kalırken, yapılan tek modifikasyon da "dengeleyici" görevi yapacak demir yolu tekerleklerinin monte edilmesi oldu. Discovery Sport, 1989 yılında Discovery tarafından gerçekleştirilen çekme gösterisindekinden farklı olarak, gerekli çekiş gücünü üretmek üzere etkileyici çekme görevini düşük aralıklı viteslerin yerine son teknoloji ürünü 9 ileri otomatik vites kutusu ile Terrain Response teknolojisini kullanarak tamamladı. Land Rover’ın All Terrain Progress Control (ATPC) sistemi de çekişi belirlenen hızda en üst düzeye çıkarmayı sağlamak üzere tek bir düğmeye basılarak etkinleştirildi. "Düşük hızda cruise control" olarak görev yapan ATPC sürücünün önündeki yola, yani bu durumda demir yoluna odaklanmasını sağlıyor.

Tren çekme gösterisi, İsviçre'deki Museumsbahn Stein am Rhein demir yolunun 10 kilometrelik kısmında, 935 feet uzunluğunda ve vadinin tabanından 85 feet yükseklikte yer alan tarihi Hemishofen köprüsünde Ren Nehri'nden geçerek gerçekleştirildi.

Land Rover, demir yolunda kullanıma yönelik dönüştürmeye ilişkin olarak, Series II ve IIA Land Rover günlerinden, bakım için raylar üzerinde ilerlemek üzere modifiye edilmiş çeşitli Defender modellerine ve 1989'daki Discovery I modelinin tanıtımına uzanan uzun bir geçmişe sahiptir. 1989'daki Discovery I modelinin tanıtımı sırasında gerçekleştirilen gösteride, Plymouth'da yeni 200Tdi dizel motorun kapasitesini gösterebilmek için bir dizi vagonu çekmek üzere bir Discovery modeli üzerinde değişiklik yapılmıştı.

İngiliz yol/demir yolu 4x4 dönüştürme uzmanı Aquarius Railroad Technologies standart bir Discovery Sport modeline demiryolu tekerlekleri taktı.

Her Türlü Arazide Sürüş Kapasitesi

All Terrain Progress Control (ATPC) özelliği ile Discovery Sport'un sürüş kapasitesi artırıldı. ATPC, sürücülerin arazi koşullarında sabit bir hız belirleyerek bu hızı korumalarını sağlayan gelişmiş bir sistemdir. Land Rover'ın sektör lideri all-terrain uzmanları tarafından geliştirilen ATPC, 2 km/sa ile 30 km/sa hız arasında çalışan bir cruise control sistemine benzer biçimde işler. Ayrıca, ATPC, aracın buz, kar ve ıslak çimen gibi zorlu ve düşük sürtünmeli yüzeylerde bile sorunsuz ve kolay bir şekilde hareket etmesini sağlayan özel kalkış özelliği ile zenginleştirilmiştir.

Verimli Güç Aktarımı

Jaguar Land Rover’ın son teknoloji Ingenium 2.0-litre dizel motoru sayesinde Discovery Sport, dünyanın en verimli premium kompakt SUV'lerinden biridir.

EU6 uyumlu dizel, maksimum 4,9l/100 km yakıt ekonomisi ve 129 g/km'den başlayan CO2 emisyonu üreten 150 bg ve 180 bg'lik iki motor gücüne sahiptir. Güçlü 180 bg motor, azami 188 km/sa hıza sahiptir ve 0'dan 100 km/sa hıza yalnızca 8,9 saniyede ulaşır.*

Discovery Sport müşterileri, aynı zamanda dört silindirli turboşarjlı benzinli motoru da tercih edebilir. 240 bg gücündeki 2,0 litrelik benzinli motor ve direkt yakıt enjeksiyonu, ağırlığı azaltan ve benzeri güce sahip daha büyük geleneksel motorlara kıyasla kompakt bir pakette altı silindirli bir motor seviyesinde performans sunar ve CO2 emisyonunu maksimum yüzde 20 oranında düşürür.

9 ileri otomatik vites kutusuna sahip tüm motor modelleri, sürücülerin römork çekme sırasında veya zorlayıcı arazi ve dinamik yol koşullarında her bir vitesi manuel olarak seçmesine imkan tanıyan vites değiştirme kontrolleri ile donatılmıştır.

170'den fazla pazarda sunulan premium kompakt Discovery Sport SUV modeli, Jaguar Land Rover'ın İngiltere'deki ödüllü Halewood fabrikasında üretilmektedir.

*180 bg beş koltuklu otomatik

© Jaguar Land Rover 2018