LAND ROVER, 1948 YILININ ÜRETİM HATTINI YENİDEN
YARATARAK DEFENDER’I ANIYOR.

Land Rover 1948’de ilk 4x4 aracını üretirken kullandığı üretim hattının gerçeğe uygun bir replikasını inşa ederek geçmişi yeniden yarattı. “Defender Anı Hattı”, İkinci Dünya Savaşı’ndan hemen sonra ilk Series I Land Rover’ın Solihull üretim tesislerinde nasıl yapıldığını detaylı şekilde yeniden canlandırıyor.

Land Rover 1948’de ilk 4x4 aracını üretirken kullandığı üretim hattının gerçeğe uygun bir replikasını inşa ederek geçmişi yeniden yarattı. “Defender Anı Hattı” İkinci Dünya Savaşı’ndan hemen sonra ilk Series I Land Rover’ın Solihull üretim tesislerinde nasıl yapıldığını detaylı şekilde yeniden canlandırıyor.

Kapılarını bugün halka açan, ziyaretçilerin yeni ilgi odağı; yeni Defender turunun bir parçasını oluşturuyor ve her biri aynı parçalar kullanılarak titizlikle ve orijinal Series I ile aynı yöntemlerle üretilen çeşitli üretim aşamalarındaki replika modelleri sergiliyor.

Sergi orijinal aletler ve çizim masaları kullanılarak 1940’ların sonlarındaki araç üretim hatları hakkında bir fikir veriyor ve ziyaretçilerden “önlük” olarak tabir edilen orijinal giysiler giymeleri isteniyor. Sergide ailesi tarafından verilen daha önce yayınlanmamış bir videoda Land Rover’ın kurucusu Maurice Wilks’in orijinal Series I Land Rover'ın yaratılma öyküsünü anlattığı özel bir bölüm yer alıyor.

Anı Hattı Jaguar Land Rover’ın Solihull tesislerindeki orijinal üretim binalarından birinin içinde yer alan Defender üretim hattının merkezinde bulunuyor. Serginin Defender, Birleşik Krallıktaki son üretim yılına girerken açılması kutlamalarla dolu bir yılın da başlangıcına denk düşüyor.

JLR Özel Operasyonlar İdari Müdürü John Edwards, anı hattının ziyaretçileri dünyanın en ünlü 4x4 üreticisinin başlangıcına götüreceğini söylüyor. Edwards sözlerine şöyle devam ediyor: "Land Rover Series I ve Defender modelleri çerçevesinde zengin bir mirasa sahiptir, ziyaretçilerimizin ve meraklıların 1948 yılında her şeyin nasıl başladığını görebilmeleri için özel bir şey yaratmayı amaçladık.

Series I modelleri için orijinal parça bulmaktan çalışma ortamını aslına uygun şekilde yeniden yaratmaya ve burada çalışanların üniformalarına kadar neredeyse 70 yıllık bir üretim hattını yeniden yaratmak zorlu bir işti. İşe dahil olan ekip Land Rover'ın efsanevi mirasına uygun bir övgü olacak bu çalışmanın araştırma, planlama ve yaratım aşamalarında titizlikle çalıştı."

Şirket, üretim hattı için araçlar yaratmaya yardımcı olmaları amacıyla tarihi Land Rover’lardan oluşan Dunsfold Koleksiyonunun küratörü ve dünyanın en önde gelen Land Rover meraklıları ve restorasyoncularından biri olan Phil Bashall ile temasa geçti. Phil, ilk Series I Land Rover’ını ürettiğinde 13 yaşındaydı ancak Land Rover kendisine 1948 üretim hattının eksiksiz bir replikasını inşa etme planını açıkladığında şok geçirdiğini belirtti.

Phil şunları söyledi: "Bazen çok zorlu oldu ancak uzun yıllar önce üretimi durdurulmuş araçlar için orijinal parça aramak gerçekten zevk için yapılan bir işti."

Phil kendisine ait “Alaattin’in Mağarasında” sakladığı 8.000’in üzerinde orijinal Land Rover parçasına sahipti ancak sergi için gereken tüm frenleri, debriyajları, contaları ve pedalları bulmak uzun ve zahmetli bir iş oldu. Series I modelleri için replika bir şasi ve araçlara ait bazı alüminyum gövde parçaları üretmek üzere Land Rover Series I Kulübünden ve birkaç yetenekli ustadan yardım istedi.

Phil aylar sonra gereken tüm parçaları topladı ve bir teknisyenle beraber beş adet Series I modeli yapmak için beş hafta harcadılar. Bu zorlu işteki rehberi ve Anı Hattı projesini birlikte yürüttükleri kişi Roger Crathorne’du. “Mr Land Rover” olarak tanınan Roger, Solihull’da doğdu ve 1963 yılında Land Rover’a çırak olarak katıldı. 50 yıldan uzun bir hizmetin ardından geçtiğimiz yıl emekli oldu.

Roger için, tamamlanan sergi hattını görmek bir hayalin gerçekleşmesi ve Land Rover’ı motorlu taşıtlar dünyasında benzersiz kılan şeyin mükemmel bir yansımasıydı. Kendisi şunları söylüyor: "Dünyadaki hiçbir otomobil üreticisi bizimki kadar aslına uygun ve en ince detayına özen gösterilen bir anı hattına sahip değil. Bu projeyi bir araya getirmek için aylar süren araştırmalar ve çalışmalar gerçekleştirildi fakat her şeye değdi."

Yeni Defender fabrika turu yaklaşık üç saat sürüyor. Tur üretim sürecinin başından, kaporta atölyesinden başlıyor. Gövde parçaları boyaya gönderilmeden önce burada üretiliyor. Tur daha sonra ziyaretçilerin motor ve şanzımanın şasi üzerine indirildiğini görebildikleri ve boyanmış gövde panellerinin montajının yapıldığı yoğun süreci gözlemledikleri son montaj kısmında devam ediyor.

Tur bugün ilk ziyaretçilerini, Güney Gloucestershire’dan Writtle ailesini konuk etti (resimde gösterilmiştir). Aile şunları söyledi: "Bu simge haline gelmiş aracın büyük hayranlarıyız ve ailemizde 11 araç var. Yeni duyurulan Anı Serisi’ne ait az sayıda Limited Edition Heritage aracından birini alabilmeyi başardığımızda piyango kazanmış gibi hissettik.

Geçtiğimiz altmış yılda Defender üretim sürecinin ne kadar az değiştiği oldukça şaşırtıcı, bireysel ustalık üretilen her araçta hala yaşıyor. Aynı zamanda su sızıntısı olmamasını sağlamak üzere araçların 14 dakika boyunca 343 yüksek basınçlı su fıskiyesine maruz bırakıldığı muson odası testi dahil olmak üzere Jaguar Land Rover'ın zorlu kalite kontrol sürecine de şahit olduk."

Bugün Defender üretim hattında bu simge araçların üretimine üç nesil boyunca kendilerini adamış bir aile de dahil olmak üzere 450 kişi istihdam ediliyor.

Turların ücreti kişi başı 45 GBP’dir. Birleşik Krallıktaki son üretim yılında Land Rover’ın evini ziyaret etmek için https://shop.landrover.co.uk/driving-experiences/find-a-centre/solihull adresini ziyaret edebilir veya şu numarayı arayabilirsiniz: +44 (0)121 700 4619.

© Jaguar Land Rover 2018