RANGE ROVER SPORT HYBRID, KUZEY KUTUP DAİRESİNE KADAR 2500 MİL BOYUNCA BİR AIRSTREAM KARAVANI ÇEKTİ.

ŞUBAT 2015

Land Rover, yeni Range Rover Sport Hybrid'in kabiliyetlerini göstermek üzere, bir Kuzey Kutbu macerasında Airstream ile işbirliği yaptı. Dünyanın ilk premium dizel hibrit aracı, 2,5 tonluk römorku Land Rover'ın İsveç-Arjeplog'daki soğuk hava test merkezine ve oradan da Kuzey Kutup Dairesi'ne kadar 2,500 mil boyunca çekti.

Aracın kapasitesini yansıtmak üzere gerçek koşullarda yapılan test sırasında araç, İskandinavya’da uzun zamandır yaşanan en zorlu kış şartlarında 13.1m uzunluğundaki römorku çekti. Fırtınalar, rekor düzeydeki kar derinliği ve aşırı buzla kaplı yol koşulları, ekibi, aracı ve römorku en zorlu şekilde sınadı.

Avrupa’da her geçen gün çok daha fazla Airstream özel karavan sahibi, diğer üreticilerin araçları yerine Land Rover ürünlerini tercih ediyor. Bu yüzden Range Rover Sport Hybrid ve Airstream mükemmel bir işbirliği gösteriyor.

Test süresince ekip, İngiltere'nin iç kesimindeki Gaydon'da bulunan Land Rover Tasarım ve Mühendislik Merkezi'nden Almanya'nın Mengerskirchen kentine doğru yola çıktı. Buradaki Airstream Europe'un genel merkezinde onları, kış şartlarına özel olarak uyarlanmış bir uzun yol römorku bekliyordu.

Airstream'in Avrupa'daki römork serisinin zirvesi olan 684 modeli, 8,25m yüksekliğinde, iki adet çift kişilik yatağı, uydu televizyonu ve hem tam donanımlı mutfağında, hem de geniş banyosunda Corian yüzeyleri bulunan, tekerlekli bir butik otel suitidir. Bunların yanı sıra ekibin eşyaları da yerleştiğinde, ağırlığı 2,5 tonu aşan Airstream'i çekme işlemi hava şartlarına rağmen Range Rover Sport Hybrid tarafından başarıyla gerçekleştirildi.

Range Rover Sport Hybrid, bu test sırasında her yönüyle üstün çekme performansını gösterdi. Land Rover’ın 20 patent başvurusunda bulunduğu Araç Gözetim Kontrol sistemi, hibrit motorun çalışmasını yönetirken elektrikli motorun 170Nm torku akıcı şekilde sunmasını ve toplamda 700Nm araç torkuna ulaşmasına olanak sağlıyor. Böylece, bu büyük ve ağır yükü böylesine zorlu hava koşullarında çekerken çok kullanışlı olduğunu defalarca kanıtlayan, çok daha güçlü ve daha kusursuz şekilde kontrol edilebilir bir performans sunuyor.

Yolculuk sırasında ekip, o sırada Ole Kasırgası'nın vurduğu, beş mil uzunluğundaki Øresund Köprüsü'nden de geçmek zorunda kaldı. Daha zayıf bir makine, fırtına kuvvetindeki yan rüzgarlarla baş edemeyebilirdi ama Range Rover Sport Hybrid, diğer motor tipleriyle aynı Römork Denge Yardımı'ndan yararlandığından bu zorluğun da üstesinden geldi. Römorkta oluşan duruma göre her tekerleğe ayrı frenleme yapıldığından, yeni başlayan her sarsılma etkisi, başlamasından sonraki milisaniyeler içinde yani sorun oluşturmadan çok önce çözümlendi.

Araç, karla ve genellikle tehlikeli buzlarla kaplı tepelerden ormandaki patikalara kadar, römorku sürekli olarak sorunsuz şekilde yukarı ve aşağı çekerek, arazideki gücünü de ispatladı.

Ekibe liderlik eden Ben Samuelson konuyla ilgili şunları söyledi; "Yola çıkmadan önce, uzun mesafedeki hava tahminlerini yakından izliyorduk. Fakat bu kadar kötüleşmesine hazır değildik. Yine de her defasında, dışarıdaki havanın ne kadar aldatıcı olduğunu yalnızca araçtan indiğimiz zaman fark ediyorduk."

Daha kuzeye gittikçe dışarıdaki hava eksi 22 dereceye düşerken, hem aracın hem de römorkun soğuk iklime karşı dayanıklılık kapasitesi ve konforu sayesinde sürücü, yolcular ve römorkta her akşam yemek pişiren ve uyuyanlar yalnızca aracın lüksünün keyfini çıkardı.

Kuzey İsveç'in Arjeplog kentindeki zorlu soğuk hava tesisi, Land Rover'ın tüm arazi tiplerine yönelik araçları için kış şartlarına uygunluğu ispatlama alanıdır. Burada her yıl dört ay boyunca, şirketin mühendis ekipleri, gündüzleri eksi 39 derece geceleri eksi 42 dereceye kadar düşebilen havalarda, zorlu kış şartlarına karşı araçların sınırlarını zorluyor.

Arjeplog test tesisini yöneten Phil Talboys konuyla ilgili şunları söyledi: "Range Rover Sport Hybrid, tüm araçlarımızla aynı zahmetli test ve geliştirme programından geçti. Bu yolculuk, bir Land Rover'dan bekleyebileceğiniz tüm kapasitenin ve çok yönlülüğün yanı sıra, Range Rover Sport Hybrid'in saf bir hibrit araç olduğunu gösteriyor."

© Jaguar Land Rover 2017