RANGE ROVER 45 YILLIK LÜKS, TASARIM VE YENİLİKÇİLİĞİ KUTLUYOR

HAZİRAN 2015

İkonik Range Rover bugün 45. doğum gününü kutluyor. 1970 yılında dünya medyasına sunulan Range Rover, 17 Haziran 2015'de 45 yıllık bir dönüm noktasına ulaşıyor. 45 yıl içerisinde sektörün ilkleri haline gelen birçok seri çıkararak bugün bildiğimiz eşsiz SUV araçlara ulaşan Range Rover’ın 45. yıl filmine göz atın:

Land Rover, Mart'ta gerçekleşen New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda özel SVAutobiography biçiminde yeni bir Range Rover modelini sundu ve altı milyonuncu Land Rover ise Solihull üretim hattından Nisan ayında çıkan bir Range Rover Vogue SE modeli oldu.

Range Rover, 45 yıl içerisinde sektörün ilkleri haline gelen birçok seri çıkararak bugün bildiğimiz eşsiz SUV araçlara ulaştı. Orijinal Classic model, birçoğu sektör standardı haline gelen gelişmiş teknolojileri sunmanın yanı sıra, Paris'teki dünyaca ünlü Louvre müzesinde sergilenen ilk araç olduğunda "örnek bir endüstriyel tasarım çalışması" olarak anıldı.

Artık dördüncü nesline ulaşan Range Rover 1970 yılında dünyadaki ilk lüks SUV aracıydı. Orijinal 1970 Range Rover, mükemmel incelik ve yol tutuşunu taviz vermeyen, her araziye uygun özellikleri ilk defa bir araya getirmiş ve sonraki nesiller bu konumu dünyadaki en yüksek kapasiteli ve en çok arzu edilen SUV araçlar olarak devam ettirmiştir.

Mevcut dördüncü nesil model ise 2012 yılında piyasa sunulmuş ve seriye gelişmiş bir verimlilik katan, hafif tam alüminyum gövdeye dünyada ilk sahip olan SUV araç olmuştur.

Range Rover’ın önceki nesilleri
Land Rover'ın büyüyen 4x4 leisure pazarında bir devrim oluşturmayı amaçlamasıyla Range Rover öyküsü 1960’larda hayata geçer. İlk prototipin üretimi 1966'da yapılır ve aracın son hali 1970 yılında Cornwall'da sunularak övgüyle karşılanır. Land Rover, Range Rover'ın evrimini göstermek için özel bir fotoğraf çekiminde dört nesli de bir araya getirir.


İlk Nesil - Classic (1970 - 1994)
Classic olarak da bilinen ilk nesil model orijinal olarak yalnızca iki kapılıdır; hafif alüminyum V8 motor, tam zamanlı dört çekerli ve her tekerlekte disk fren bulunan bu araç 1970'de satışa sunulur. 25 yıllık ömründe birçok modeli ve güncellemeleri üretilir; 1981'de dört kapılı bir modeli ve 1982'de otomatik vitesli modeli piyasaya sunulur.

Yeniliklere hızla devam edilir. İlk dizel Range Rover 1986'da üretilir ve 1989'da dünyanın ilk kilitlenmeyi önleyici frenlerine sahip 4x4 aracı haline gelir. 1992'de Elektronik Çekiş Kontrolü ve otomatik elektronik hava süspansiyonu ile diğer yeniliklere imza atılır.

Range Rover'ın her türlü araziye uygun olabilen eşsiz kapasitesi, bir takım yüksek profilli dayanıklılık testleriyle kanıtlanır. 1972'de İngiliz Ordusu tarafından düzenlenen, Güney Amerika'daki zorlu Darien geçidinden geçilmesini de içeren 29.000 kilometrelik Trans-Amerika keşif gezisini tamamlayan ilk araç olur. Bu gezinin ardından 1974 yılında Sahra Çölü'ndeki 12.000 kilometrelik yolculuğu 100 günde başarılı bir biçimde tamamlar.

Aracın bu şekilde kazandığı itibarı, 4x4 araç olarak, 1977'deki 30.000 kilometrelik Londra-Sidney maratonundaki başarısıyla ve 1979'daki Paris-Dakar yarışmasını kazanmasıyla daha da artar. Bununla birlikte dizel motorlu Range Rover "Bullet" 1985'de 27 hız rekoru kırar.


İkinci Nesil - P38a (1994 - 2001)
İkinci nesil Range Rover veya P38a (Solihull fabrikasındaki 38A numaralı binada geliştirildiği için böyle adlandırıldı) 1994'de piyasaya sunulur ve çok daha lüks bir iç tasarım ve daha iyi yol ve arazi kapasitesi sunar. Temel tasarım özellikleri, aracın bir Range Rover olduğunun hemen anlaşılmasını sağlar ve ikonik silüeti, yüzer tavanı, istiridye kabuğu biçimdeki motor bölümü kapağı, pratik bölünebilir bagaj kapağı ve uzayan bel çizgisi günümüze kadar gelir.

Teknoloji açısından öne çıkan konular arasında yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon ve mükemmel performans sağlayan 2,5 litre dizel motor ve 3,9 ile 4,6 litre V8 benzinli motorlara sahip gelişmiş motor çeşitleri yer alır.

1999 yılında Land Rover, Linley special edition ile birlikte en lüks Range Rover aracını yaratır. Mobilya tasarımcısı Lord Linley'den ilham alınarak yapılan 100.000 £ değerindeki bu modelden yalnızca 10 adet üretilir. Bu modellerin tümü siyah deri döşemelerle eşleşen siyah boyaya, uzun tüylü halılara ve piyano siyahı iç kaplamalara sahiptir. Bu model uydu navigasyonu ve hatta televizyon içeren ilk lüks araçlar arasında yer alır.


Üçüncü Nesil - L322 (2001 - 2012)
Üçüncü nesil Range Rover, piyasa sunulmasıyla bir önceki modele göre her bir alanda çok önemli gelişmelere imza atar. P38a modelinden daha büyük ve ferah olan iç tasarımı yüksek kaliteli yat tasarımları, kaliteli mobilyalar ve birinci sınıf havayolu koltuklarından ilham alınarak tasarlanır. Bu tasarımla dünyanın en lüks iç tasarımına sahip aracı haline gelir.

Teknolojik özellikleri arasında 2010'da eklenen "sanal" araçlar da yer alır. Bunların yanı sıra sürücü navigasyon talimatlarına bakarken yolcunun DVD izleyebilmesini sağlayan "dual view" bilge-ğlence ekranı sunan ilk araç olur.

Motor teknolojisi geliştikçe üçüncü nesil Range Rover motor çeşitleri de genişler. Öncelikle 2005 yılında 4,2 V8 Süperşarjlı benzinli motor, 2006 yılında TDV8 dizel motor ve üç yıl sonra tamamen yeni 5,0 litrelik V8 benzinli motor sunulur.


Zaman tüneli
1966 "100 inç station araç" olarak bilinen ilk Range Rover prototipi üzerinde çalışmalar başlar
1970 Classic olarak bilinen iki kapılı orijinal Range Rover satışa çıkarılır
1971 Range Rover, mükemmel teknik başarıları sayesinde RAC Dewar ödülünü kazanır
1972 Range Rover, İngiliz Ordusu Trans Amerika keşif gezisinde Darien geçidini geçen ilk araç haline gelir
1974 Range Rover, 100 günde 12.000 kilometrelik yol kat ederek batıdan doğuya Sahra çölü keşif gezisini tamamlar
1977 Modifiye edilmiş bir Range Rover, hıza dayalı en uzun otomobil yarışı olan 30.000 kilometrelik Londra-Sidney Maratonu'nu 4x4 sınıfında kazanır
1979 Özel olarak modifiye edilmiş bir Range Rover, ilk Paris-Dakar yarışını kazanır (1981 yılında bu yarışı yine bir Range Rover kazanır)
1981 İlk fabrika üretimi sınırlı sürüm Range Rover "In Vogue" ile birlikte ilk dört kapılı Range Rover piyasaya sunulur
1982 Range Rover, otomatik şanzıman seçeneğini sunar
1983 5 ileri manuel şanzımana sahip Range Rover piyasaya sunulur
1985 Dizel motorlu Range Rover "Bullet" 24 saat içinde ortalama 100 m/sa'dan daha fazla hız yapan dizel rekoru dahil olmak üzere 27 hız rekorunu kırar
1987 Range Rover Kuzey Amerika'da piyasaya sunulur
1989 Range Rover, ABS kilitlenme önleyici frenler takılan ilk 4x4 araç olur
1990 Kurucu Charles Spencer King'in ismini alan Limited Edition CSK, daha sportif bir Range Rover olarak piyasaya sunulur
1992 Range Rover, Elektronik Çekiş Kontrolü takılan ilk 4x4 araç olur
1992 Uzun aks aralıklı LSE (ABD'de County LWB olarak bilinir) piyasaya sunulur
1992 4x4 araçlar için bir ilk olan otomatik elektronik hava süspansiyonu piyasaya sunulur
1994 İkinci nesil (P38a) Range Rover piyasaya sunulur
1996 Range Rover Classic 317.615 adet üretimden sonra piyasadan çekilir
1999 Limited Edition Range Rover Linley, Londra Otomobil Fuarı'nda tanıtılır
2001 Üçüncü nesil (L322)Range Rover piyasaya sunulur
2002 Solihull fabrikasında beş yüz bininci Range Rover üretilir
2005 İkinci model serisi - Range Rover Sport piyasaya sunulur
2006 Terrain Response ve TDV8 dizel motorlar tanıtılır
2009 Range Rover, yeni 5,0 litre V8 ve 5,0 litre süperşarjlı benzinli motorla donatılır
2010 Range Rover 40. yılını kutlar
2011 Üçüncü model serisi Range Rover Evoque satışa sunulur
2012 Dördüncü nesil (L405) Range Rover (dünyanın ilk tamamen alüminyum SUV aracı) piyasaya sunulur
2013 Uzun aks aralıklı Autobiography Black Edition, Los Angeles Otomobil Fuarı'nda tanıtılır
2014 Uzun aks aralıklı Range Rover Hybrid Çin'de dünyaya tanıtılır
2015 Range Rover SV Autobiography, New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda piyasaya sunulur
Üretilen 6.000.000. Land Rover aracı, Çin'e gönderilen bir Range LWB SE Vogue modelidir.

© Jaguar Land Rover 2017