ARTIRILMIŞ PERFORMANS VE GELİŞMİŞ OFF-ROAD KAPASİTESİ İLE RANGE ROVER VE RANGE ROVER SPORT.

KASIM 2014

Land Rover, dünyanın en lüks ve premium spor SUV'leri Range Rover ve Range Rover Sport modelleri için kapsamlı bir dizi geliştirme güncellemesini duyurdu. İyileştirmeler arasında Range Rover'ın sınıfının öncüsü off-road kapasitesini tamamlayan ve daha da ileriye taşıyan, Land Rover'ın dünyada ilk kez kullanılan yenilikçi teknolojisi All-Terrain Progress Control sistemi de yer alıyor. Altı silindirli benzinli ve dizel motorların iyileştirilmesiyle de performans ve verimlilik açısından önemli kazanımlar elde edildi. Daha fazla rahatlık içinse Head-Up Display (HUD) temel sürüş bilgilerini ön camdaki küçük bir alana yansıtırken, mevcut renk skalasını da göz alıcı iki yeni gövde rengi ile güncelliyor.

Jaguar Land Rover, Grup Pazarlama Direktörü Phil Popham şu şekilde açıklıyor, "Range Rover ve Range Rover Sport; performans, verimlilik, tasarımda öncülük ve off-road kapasitesinin rakipsiz bir bileşimini sunuyor. Gerçekleştirdiğimiz en son güncellemeler, çığır açan yeni All-Terrain Progress Control sistemi ile birlikte güçlü olduğumuz bu özelliklerin yanı sıra, sürdürülebilirliği öne çıkaran, olağanüstü verimli altı silindirli motorlara odaklanıyor."

Eşsiz off-road kapasitesi için All-Terrain Progress Control sistemi

Her Land Rover'ın kalbinde sınıfının öncüsü off-road kapasitesi yer alır. Şimdi Range Rover ve Range Rover Sport'un son derece başarılı dört çekerli şasisinin performansının daha da artırılması amacıyla All-Terrain Progress Control (ATPC) sistemi sunuluyor.

ATPC, sürücü ayağını frenden çektikten sonra hiçbir pedala basmadan, hareketsiz durumdan itibaren veya mevcut hızda sürücünün arzu ettiği hızı girebilmesine izin veriyor. Sistem, çekişi iyileştirmek ve her koşulda ilerlemeyi sağlamak amacıyla araç ayarlarını sürekli olarak izliyor ve değiştiriyor.

ATPC, Range Rover'ın dünyaca tanınan off-road kapasitesini artırmak, dik eğimlerde, bozuk zeminlerde ve tutuşun düşük olduğu yüzeylerde dengeyi sağlamak amacıyla sürücü üzerindeki yükü azaltıyor. Sistem çok düşük sabit bir hızın arzu edildiği zorlu off-road ortamında avantajını belli ediyor. ATPC hem ileri hem de geri viteste çalışıyor ve 1,8km/sa ila 30km/sa arasındaki hızlarda kullanılıyor.

TDV6, SCV6 ve V8 Süperşarjlı modellerde* bulunan bu yeni teknoloji, ilk kez Range Rover ve Range Rover Sport modellerinde kullanılacak. * Çift aralıklı şanzıman ve Terrain Response® 2 ile birlikte sipariş edildiğinde

Daha temiz motorlar ve artırılmış performans

Land Rover'ın 3,0 litrelik 6 silindirli motorlarının etkileyici performansı ve yakıt ekonomisi daha da artırıldı. Daha önce çift turbo teknolojisiyle donatılan TDV6** modelleri şimdi bilya yataklı tekli turboşarj kullanıyor. Düşük Basınçlı Egzoz Gazı Devridaimi (LPEGR), parazit motor gücü kaybını azaltan iki aşamalı yağ pompası ve yakıt enjektörü memesinin gözden geçirilen tasarımıyla birlikte TDV6 258bg güç ve 600Nm tork üretmeyi sürdürüyor. Bunun yanı sıra, yakıt verimliliğinde Range Rover TDV6 etkileyici bir şekilde %8,5 oranında gelişme kaydederken, Range Rover Sport TDV6 %5,7 oranında önemli bir artış sağlıyor.

Range Rover Sport SDV6 modelleri paralel sıralı turboşarj özelliğini koruyor, ancak detaylı kalibrasyon değişiklikleri performansı 306bg ve 700Nm seviyesine yükseltirken, sırasıyla 14bg ve 100Nm artış sağlıyor. LPEGR, iki aşamalı yağ pompası ve gözden geçirilen yakıt enjektörü memeleri de yakıt verimliliğini artıran faktörlerin başında geliyor. Böylece, 100km'de 7,0 litre ve 185gr/km ile %7,0 oranında bir gelişme elde ediliyor.

3,0 litre V6 süperşarjlı motora sahip Range Rover ve Range Rover Sport SCV6 modelleri, 340bg güç ve 450Nm tork üretmeyi sürdürürken, yakıt verimliliği %1,9 oranında artıyor. Yeni bir termostat, tamamen alaşım motorun ideal çalışma sıcaklığına çok daha hızlı ulaşmasına olanak verirken, lazerle delinen enjektörler ince şekilde püskürtülen yakıtın doğrudan yanma odasına girmesini sağlıyor. Diğer yandan, gözden geçirilen kam mili zincir kılavuzları, iki aşamalı yağ pompası, piston ve piston piminin yeni elmasa benzer kaplaması ve düşük viskoziteli yağ gibi özelliklerin tümü sürtünmeyi azaltıyor ve verimliliği artırıyor.

Head-Up Display

Head-Up Display (HUD) önemli bilgileri ön cama yansıtmak üzere Range Rover ve Range Rover Sport'ta ilk kez kullanılıyor. Sürücülerin gözlerini yoldan ayırmaksızın araca ilişkin bilgileri daha hızlı görmesini sağlıyor.

HUD verileri arasında aracın hızı, vites konumu ve vites göstergesi, Cruise Kontrol bilgileri, uydu navigasyonu talimatları ve Trafik İşareti Tanıma gibi bilgiler yer alıyor. Rahat kullanım açısından sürücü hangi bilginin görüntüleneceğini önceden seçebiliyor.

Artırılmış kişiselleştirme seçenekleri

İki Range Rover modeli de şimdi çarpıcı Yulong White gövde rengini de içeren, güncellenmiş bir renk paketiyle sunuluyor. Range Rover Sport'ta ise göz alıcı Kaikoura Stone rengi de mevcut. Elektrikli güneşliklere sahip sabit panoramik tavanlar Range Rover ve Range Rover Sport modellerinde mevcut ve iki aracın lüks iç mekanına genişlik hissi ve ışık getiriyor.

© Jaguar Land Rover 2017