İNOVASYONLA DOLU BİR GEÇMİŞ

Range Rover, bugün bildiğimiz rakipsiz lüks araç modeli haline erişmeden önce, 45 yıl boyunca, sektöre liderlik eden bir dizi ilklere imza attı.

İLK LÜKS SUV

Orijinal Range Rover, arazide olduğu kadar yolda da başarılı olmak için tasarlanan ilk 4x4 araçtır. 4x4 araçları çamurlu yollardan alıp otoyola getirmiştir.

İLK ELEKTRONİK ÇEKİŞ KONTROLÜ

Range Rover, dünyada, Elektronik Çekiş Kontrolü donanımına sahip ilk 4x4 araçtır.

İLK PREMIUM DİZEL SUV HİBRİT

Olağanüstü yakıt ekonomisi ve TDV6 dizel motora kıyasla %26 daha düşük CO2 emisyon değeri ile Range Rover Hybrid, dünyada kendi sınıfının ilk dizel SUV hibrit aracıdır.

İLK TAMAMEN ALÜMİNYUM SUV

Dördüncü Nesil Range Rover, dünyanın ilk tamamen alüminyum SUV aracıdır.

KÜLTÜR

KÜLTÜR

SANAT ESERİ

1970'de piyasaya sunulmasının ardından, Range Rover, Louvre Müzesinde bir "Endüstriyel Tasarım Eseri" olarak sergilenen ilk araçtır.

KÜLTÜR

KÜLTÜR

FİLM YILDIZI

Range Rover, dördü James Bond 007 filmi olmak üzere 1433 film ve TV programında yer almıştır: Octopussy (1983), The Living Daylights (1987), Tomorrow Never Dies (1997) ve Skyfall (2012).

KÜLTÜR

KÜLTÜR

ÜNLÜLERİN TERCİHİ

İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth, Müzisyen Bruce Springsteen, eski Beatles üyesi Paul McCartney, sporcu Michael Jordan ve aktör Tom Cruise, Range Rover araç sahibi olan ünlü kişilerin arasında yer alıyor.

KÜLTÜR

KÜLTÜR

ELEŞTİRMENLERİN SEÇİMİ

Dördüncü Nesil Range Rover, What Car? tarafından verilen Yılın Lüks Aracı ödülü ile Edmunds.com ve Forbes tarafından verilen En İyi Lüks SUV ödülü olmak üzere şimdiye kadar 80'in üzerinde ödülün sahibi oldu.

/

Range Rover, 1970 yılında dünyanın ilk lüks SUV aracıydı ve 45 yıldır sektöre liderlik etmeye devam ediyor. En son modeli, üstün lüks araç deneyimi sunmak üzere rakipsiz konfor ile son teknolojiyi bir araya getirerek şimdiye kadar en çok arzu edilen ve en sofistike Land Rover olmuştur.

NICK ROGERS JAGUAR LAND ROVER MÜHENDİSLİK OPERASYONLARI GLOBAL DİREKTÖRÜ

DÖRT NESİL

DÖRT NESİL

GÜNCEL MODEL – DÖRDÜNCÜ NESİL

Geçen yıl, Range Rover, Land Rover'ın yenilikçi All-Terrain Progress Control (ATPC) sistemini içeren ilk araç oldu. Bu sistem, otomatik olarak engeller üzerinden geçerken ultra düşük bir hız sağlayarak arazi kapasitesini artırmak ve sürücünün yalnızca aracı sürmeye odaklanmasını sağlamak üzere tasarlanan ilk teknolojidir.

Dördüncü Nesil Range Rover, aracın daha ilk bakışta tanınmasını sağlayan, mükemmel bir şekilde üretilmiş ve kusursuz şekilde yerleştirilmiş Uzun Aks Aralığı ile de sunulur.

DÖRT NESİL

DÖRT NESİL

ÜÇÜNCÜ NESİL (2001 – 2012)

Üçüncü Nesil Range Rover, bir önceki modeline kıyasla her açıdan yapılan birçok gelişmeyle birlikte sunuldu. Daha büyük ve ferah olan iç tasarım, en son teknolojiye sahip yat tasarımlarından, kaliteli mobilyalardan ve birinci sınıf hava alanı oturma alanlarından ilham alınarak tasarlandı. Bunun sonucunda, dünyanın en lüks iç tasarımına sahip araçlarından biri yaratıldı.

DÖRT NESİL

DÖRT NESİL

İKİNCİ NESİL - P38A (1994 - 2001)

Range Rover'ın ikinci nesil modeli "P38a" adıyla tanınır. Bunun sebebi İngiltere'deki meşhur Solihull fabrikasının 38A numaralı binasında geliştirilmiş olması. 1994 yılında sunulmayan başlanan P38a, birinci nesle göre daha da lüks bir iç mekana ve hem yol için hem de arazi için daha gelişmiş sürüş kabiliyetine sahipti. Öne çıkan özellikleri onun bir Range Rover olduğunu hemen belli ediyordu. İkonik silüeti, kayan tavanı, çeneli motor kapağı, pratik bagaj kapağı ve kesintisiz bel hattı gibi özellikleri günümüzde de varlığını koruyor.

DÖRT NESİL

DÖRT NESİL

İLK NESİL – KLASİK (1970-1994)

Range Rover'ın hikayesi, 70'li yıllarda, Land Rover'ın ilk lüks SUV ile büyümekte olan 4x4 pazarında çığır açmayı hedeflemesiyle başladı. Classic olarak bilinen İlk Nesil araç, ilk olarak iki kapılı olarak sunuldu. 1970 yılında hafif alüminyum V8 motor, sürekli dört çeker sistemi ve her tekerlekte disk fren ile satışa sunuldu. İlk 25 yılı içinde, 1981 yılında dört kapılı bir model ve 1982 yılında otomatik vites olmak üzere çok sayıda çeşit ve yükseltme sunuldu.


Yenilikler hızla devam etti. İlk dizel Range Rover 1986 yılında sunuldu; 1989 yılında ise dünyanın anti blokaj fren sistemine sahip ilk 4x4 aracı oldu. Ardından, 1992 yılında, Elektronik Çekiş Kontrolü ve Otomatik Elektronik Havalı Süspansiyon ile diğer bir SUV araç tanıtıldı.

/

YOLCULUKLAR

YOLCULUKLAR

DARIEN GAP GEÇİŞİ (1972)

Orijinal 1970 model Range Rover, mükemmel yol tutuşu ve zerafetini, ödün vermeyen araziye uygunluk yeteneği ile bir araya getirdi; ardından gelen nesiller ise aracın kapasite ve çekicilik açısından lüks SUV pazarındaki lider konumunu korudu.


1972 yılında, Range Rover, Güney Amerika'da bulunan tehlikeli Darien Gap geçişini de içeren ve İngiliz Ordusu tarafından gerçekleştirilen 18.000 millik Trans-Amerika yolculuğunu tamamlayan ilk araç oldu.

YOLCULUKLAR

YOLCULUKLAR

SAHRA ÇÖLÜNÜ GEÇİŞ (1974)

Range Rover'ın rakipsiz arazi kapasitesine ilişkin saygınlığı, bir dizi yüksek profilli dayanıklılık testi ile pekişti. Darien Gap başarısını, 1974 yılında 100 gün içinde Sahra Çölü’ndeki 7500 millik yolculuğun başarılı şekilde tamamlanması izledi.

YOLCULUKLAR

YOLCULUKLAR

LONDRA-SİDNEY MARATONU (1977)

1977 yılında Range Rover, 18.750 millik Londra-Sidney maratonundaki 4x4 sınıfındaki başarısı ile ününü pekiştirdi.

YOLCULUKLAR

YOLCULUKLAR

PARIS – DAKAR RALLİSİ (1979 & 1981)

Range Rover, Paris-Dakar Rallisini ilk olarak 1979 yılında, daha sonra ise 1981 yılında kazandı.


Ardından, 1985 yılında, dizel motorlu Range Rover 'Bullet', 27 hız rekoru kırdı ve Range Rover'ın çok yönlü kapasitesini ispatladı.

YOLCULUKLAR

YOLCULUKLAR

İPEK YOLU (2013)

Üç Range Rover Hibrit araç, İngiltere'den Hindistan'a uzanan eski ipek yolunu izleyerek 9.950 millik yolculuğu tamamladı.

/

RANGE ROVER

Sadeleştirilmiş kapasitenin zirvesi.

E-BÜLTENE KAYDOLUN

En güncel Land Rover gelişmelerinden anında haberdar olun.

© Jaguar Land Rover 2017